Wie we zijn

Trots op jezelf, nieuwsgierig naar de ander!

Op de Achtsprong maken we kinderen nieuwsgierig naar zichzelf en de ander. We laten kinderen het beste uit zichzelf halen en bieden een plek waar ze met plezier samen leren en samen leven!
We leven in een wereld waar we veel verwachten van kinderen. Wat je kunt is vaak belangrijker dan wie je bent. Dat maakt kinderen onzeker: 'Ben ik wel goed genoeg?' 'Wat kan ik eigenlijk en wat past bij mij?'

We vinden dat niet de prestatie maar het kind centraal moet staan. Dit begint met vertrouwen. Als je vertrouwen hebt in jezelf en de ander kun je met plezier tot leren komen. Daar zijn wij van overtuigd.

Acht jaar bij ons op school is een unieke ontdekkingsreis. Onderweg maken we kinderen nieuwsgierig naar elkaar en naar wat de wereld te bieden heeft. Bij ons leren ze eigen keuzes te maken en doelgericht te leren voor later.

We zijn geslaagd als kinderen vertrouwen hebben in eigen kunnen en dit samen vol trots aan de wereld laten zien!